fredag 6 april 2012

Så nu har jag kommit igång med att bygga ett torkhjul. För er som undrar vad ett torkhjul är eller vad det ska vara bra till. För att jag ska kunna lacka med c&w epoxy eller något annat liknande behöver man ett torkhjul så lacken torkar jämt och fint och man får en riktig fin yta på betet. Hur det ser ut får ni snart se.
Här är några av dem prylar jag samlat ihop som jag behöver för att färdigställa mitt torkhjul.
* En gammal inline
* MDF Skivor
* Regel
* skarvmuff
* pvc rör
 Sen en del lim lite skruv och annan bröte. Rullskridskon stympar jag och snor kullagren och de genomgående axlarna som är till hjulen. Försänker ner kulagren i mdf skivan
Här igenom ska den roterande axeln som betena kommer att sitta på gå. Så att allt ska gå så friktionsfritt som möjligt. Skruvar fast dessa två väggar i en bottenplatta.
Har även förborrat för skarvmuffarna som ska limmas fast i axeln. Sen har jag limmat dit dem genmgående bultarna från rullskriskohjulen
Sen blev det inte mycket mera gjort för dagen. Motorn lär jag ändå inte få hem förns början på nästa vecka, för jag har inte tänkt och veva. Nu blir det middag hos föräldrarna.

2 kommentarer:

  1. fan du är inte lite seriös :) härligt.. jsag köper gärna beten om du råkar göra för många :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte omöjligt att det blir beten över när jag väl kommit
    igång. Då kan vi säkert ordna nått =)

    SvaraRadera