söndag 11 mars 2012

Händer inte så mycket varken med beten eller fiske. Men nu verkar isen ge med sig. Är stammis på webkameror.se för att se hur läget är i Västervik. Fick för övrigt veta att isen är tunn på mossjön eftersom en pimpeltävling blev inställd idag och flyttad, tråkigt för dem glädjande för mig.
Har i alla fall börjat doppa min nya prototyp i lack och så målade jag om en pig igår åt en vän.
Idag har dagen mest handlat om skit. Tänkte att jag kunde dela med mig av lite skitproblem för dem som är intresserade. Började denna dag med att bada mina barn och göra dem rena och fina medans min sambo fick ligga kvar och grisa i sängen. När jag ska tömma badkaret upptäcker jag att det är stopp i vårat avlopp. Eftersom jag bor på landet har jag inget komunalt avlopp utan en egen brunn. Lyckades  jaga rätt på en högtryck med avloppsrensare. Trälade med detta i ett par timmar innan jag lyckas få proppen att släppa. Man känner sig inte så ren fräsh eller är speciellt hungrig efter en sådan fajt, men en lycklig vinnare. Får se om man kan få tid till att måla en imorgon, vore ju kul. Men man vet ju aldrig vad för överraskningar som väntar. //Bastis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar