måndag 26 mars 2012

Nu är det ganska lugnt på alla fiskefronter tar tag i lite annat här hemma. Men resultatet på mina hemmagjorda va väl positivt blev ju 5 gäddor, inga skrytgäddor men dem kommer. Eftersom jag inte har några namn än får dem heta modell 1 och modell 2 förkortat M1 o M2. Alla fem gäddorna satt på M2 den långa smala på lite blandade färger så den funkar. M1:an som numer kommer bli ett tailbete gav inget förutom ett par följare, tailbeten va inget som funkade för dagen. Så ska nu försöka fixa några ordentliga tailar än dem halvkassa som jag gjorde tidigare i veckan.
Ska försöka ta och såga ut ett par M1:or i veckan men dessa ska jag ändra lite i viktningen på för att få fram den rätta gången som jag önskar mig utan tail. Får se om det kan bli något fiske till helgen, vore ju trevligt. Skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar