torsdag 8 mars 2012


Tänkte att denna blogg ska handla om min betstillverkning och mina fiskehistorier. Om mina fiskehistorier är något intressant att läsa det vet jag ej, har inga större rekord att skryta med. Har inget större intresse för vinterfiske utan tänkte att jag måste sysselsätta mig på annat sätt. Fick ett tips av en arbetskamrat om en blogg där en betestillverkare delade med sig av sin verksamhet.
Detta väckte ett stort intresse hos mig och jag började surfa runt kring detta ämne, hittade fler som förklarade hur dem gjorde för att skapa ett bete främst jerkbaits och jerbait fiske är något jag fastnat för.
Så jag bestämde mig för att börja göra egna beten. Började med att bygga mig ett krypin/hobbyrum. (delade av garaget lite)Sen va cirkusen igång, far min som innehar det mesta som behövs för att snida fram ett bete, bandsåg, bandslip, fräs och pelarborr.
Airbrush och kompressor införskaffades och färger beställdes från USA. Så är nu på gång att få min första omgång jerkar färdiga, taggad som fan nu inför islosningen. Hoppas bara att min far hinner färdigt med båten som han för övrigt gör ett fantastiskt jobb med,

1 kommentar:

  1. Wihoo! Jag va först med att kommentera! Du är så duktig älskling!

    SvaraRadera