lördag 24 mars 2012

Tänkte att jag 40 gäddor senare ska ta och summera denna dag med en liten stänkare whiskey. Om jag nu hinner få i mig den innan jag somnar. Dagen började tidigt, klockan ringde 05:40 men väcktes lite tidigare av en hungrig son. Sömnen va det sämre med men den kan jag klara mig utan i en dag i alla fall.
Strax efter sex plockade Kullmer upp mig och det bar iväg mot Västervik där vi mötte upp Elias.
Checklista
* Ta årets första gädda
* Ta första gäddan på eget bete
Det började trögt men med en offrad banan och rätt klädsel började det smacka på. Första gäddan satt    snart dock inte på eget bete men nollan spräcktes, viktigt. Sedan tog jag ledningen i tävlingen med första gäddan över och 80 och tyngst. Inte den heller på eget bete men dock på en pig som jag målat åt Elias. Efter detta blev det lunch, satte fint i en mage som hade börjat kurra lite lätt.
Ny energi och nya tag. Kullmer som haft en trög förmiddag och inte lyckats blivit av med det fula namnet vaknar till och vevar in en fining som han tar över ledningen med.
Efter denna blir det stor glädje från min sida. Inte för att det sitter en stor gädda i andra änden utan första gäddan på eget bete sitter. Nu har fisket lossnat ordentligt, trippelhugg, och dubbelhugg. Inga större dock, men detta förgyller en annars perfekt fiskedag som inte bara har gett mycket fisk utan även härligt väder. 12st blev det för egen del  var av 5 på mina hemmagjorda  beten, 6 på ommålade beten. Elias hade väl överlägset flest krokade gäddor men Kullmer tog hem segern med dagens tyngsta
 86cm 4,6kg
 88cm 6,4kg
 trippel
Gäddmys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar