torsdag 22 mars 2012

Nu har jag lyckats testa min beten och det va både med lättnad och lite nya funderingar. Lättnaden va väl att dem båda fungerar och kommer säkert att locka gäddan till hugg, men dem gick kanske inte som man hade tänkt sig. Om jag ska börja med första modellen (den lilla och första jag gjorde). Den hade en väldigt fin egen gång inga ryck krävdes utan den körde slalom vid invevning, sämre dock när man jerkade, den ville vända helt om och man fick va väldigt lätt på handen för att få den sida till sida. Då föddes en ny idé, varför inte säta en tail på den och tillföra ytteligare en egenskap. Åkte in till AT outdoor och fixade jiggar plus superlim så att jag kunde göra min egna tailar. Allt ska helst vara hemmagjort.
Hittade en vettig beskrivning på hur man ska gå till väga, inga problem tänkte jag men det va ett jä**a pill. Ett par ihoplimmade fingrar och mer lim på fingrarna gjorde detta till ett mindre glamoröst nöje. Till slut fick jag till två vettiga av fyra.
Nu nytt test som gav en glad min. Fortfarande fin egen gång och bättre sida till sida. Om det inte blir fisk på denna då vetifan. Testade även modell två som kan jämföras med big banditen men ska inte säga för mycket än. Nu taggar vi för lördagen skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar